Organizația Narada și partenerii săi dublează sumele strânse, pentru ca școlile participante în campanie să-și poată finanța urgențele educaționale

25 de școli din România au strâns  aproximativ 100 de mii de euro pentru reparații și îmbunătățiri, la târgurile simultane de Crăciun

Pe 16 decembrie, în aceeași zi și aproape la aceeași oră, 25 de școli din țară cu alerte listate pe HartaEdu.ro au organizat o serie de târguri de Crăciun cu produse confecționate de elevi și cu obiecte donate de peste 20 de persoane publice, implicate în campania Salvează o școală. În urma licitării acestora, școlile au strâns aproape 100 de mii de euro, bani destinați investițiilor necesare pentru a rezolva urgențele de infrastructură și îmbunătățiri ale instituțiilor de învățământ.

La această sumă, partenerii Narada pentru târguri, Bergerat Monnoyeur și IPSO Agricultură, alături de alți donatori persoane fizice, vor contribui cu sume direct proporționale celor strânse de fiecare școală în parte, astfel încât alertele acestora să poată fi rezolvate. În urma acestei acțiuni de mobilizare, aproximativ 20 de mii de copii se vor bucura de condiții normale de învățare, în clădiri sigure, cu toate dotările necesare.

„Mi-aş fi dorit ca o ţară întreagă să vadă bucuria elevului de clasa a IV – a care mi-a povestit cum a  pus în acea dimineaţă prăjitura cu mac la cuptor, sclipirea din ochi când el şi colegii săi şi-au vândut toate prajiturile şi au primit chiar mai mulţi bănuţi decât au sperat. Acest eveniment a fost mai mult decât un târg: a reprezentat prilejul copiilor să vină împreună cu părinţii, profesorii, să îşi pună creativitatea în practică, să îşi adune energia cu ceilalţi colegi spre un bine mai mare decât ei. Este modul în care ei înţeleg că #eOKsaFacemNoi, la fel ca noi, cei din echipa Narada, şi partenerii care ni se alătură misiunii de transformare în educaţie. Şi e nevoie de mai mult şi de mai mulţi oameni de bine care să pună umărul la schimbare. Aşa că îndemnăm societatea civilă să ni se alăture. Primul pas pe care îl puteți face este să direcționați cei 20% din impozitul pe venit/profit către Narada, astfel încât evenimente de genul acesta să fie organizate mai des și să putem să ne implicăm în cât mai multe comunități, acolo unde urgențele educaționale chiar reprezintă o prioritate”,  declară Raluca Jianu, CEO Narada.

Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia, școala care a reușit să mobilizeze elevii și comunitatea locală să strângă o sumă de peste 50.000 lei, fonduri utile pentru amenajarea unei săli de sport

Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia se numără printre cele 25 de școli participante la campanie, fiind școala care a reușit să mobilizeze elevii și comunitatea locală să strângă o sumă de peste 50.000 lei, fonduri utile pentru amenajarea unei săli de sport. „Suntem o școală cu peste 1000 de elevi și activitățile sportive sunt numeroase, iar sala de sport este total neîncăpătoare. Am prezentat această nevoie în cadrul ședințelor cu părinții și împreună cu cadrele didactice am început să ne organizăm. Am pornit de la ideea că indiferent care este suma strânsă, câștigul este imens deoarece doar dăruind vei dobândi starea de bine: Bucurie, Încredere, Normalitate, Educație. Mobilizarea a fost imensă, spiritul competițional a dat roade și astfel am reușit să obținem dublul sumei pe care ne-am propus-o. Am demonstrat astfel că, atunci când comunici deschis, justifici cu argumente nevoia, arăți bună intenție și recunoștință pentru ce ai și ce poți, totul e posibil”, declară Prof. Daniela Mateica, Director Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia.

In toate cele 25 de școli, elevii au creat un moment manifest și și-au pus caietele pe cap pentru a trage un semnal de alarmă legat de situația infrastructurii școlilor din România

La ora 13:00, în toate cele 25 de școli, elevii au creat un moment manifest și și-au pus caietele pe cap pentru a trage un semnal de alarmă legat de situația infrastructurii școlilor din România, multe dintre ele reprezentând un pericol real pentru siguranța elevilor la ore. Astfel a fost reclădită imaginea campaniei „Salvează o școală”, de data aceasta pe viu, cu aproximativ 10.000 de copii din toată țara.

Campania „Salvează o școală” a luat naștere în urma unor statistici impresionante la nivel de țară, în care 200 de școli din România au (încă) toalete în curte, peste 7000 de școli din România se încălzesc cu lemne, peleți sau cărbuni, iar 900 dintre ele nu au combustibil pentru a trece iarna, 40% din școlile din România nu au autorizație ISU, 1,2 milioane de elevi învață în școli cu probleme de infrastructură, 11 instituții de învățământ din România s-au prăbușit peste elevi, la ore, în ultimii 10 ani. În plus, 42% dintre clădirile în care funcționează școli în România sunt amplasate în zone cu risc seismic ridicat.

Echipa Narada a fost prezentă la Școala Gimnazială nr.195 din București, ținând legătura în timp real cu școlile din țară și adunând date

Echipa Narada a fost prezentă la Școala Gimnazială nr.195 din București, ținând legătura în timp real cu școlile din țară și adunând date. Alături de elevi, profesori și părinți au fost și peste 20 de personalități publice care au donat obiecte personale pentru a fi licitate la târg și pentru a susține inițiativele antreprenoriale ale  celor mici. Printre ei s-au numărat Smiley, Feli, Marius Moga, Antonia, Selly, Randi, Edward Sanda, Cleopatra Stratan, WRS, Alex Velea, Cosmin Savu, Olimpia Melinte, Daddy Cool, Alina Ceușan, Irina SSW (Deaconescu), Bogdan Ioan, Eugenia Nicolae, Roxana Hulpe, Aluziva, Răzvan Munteanu, Ioana Gheregi, Cristian Presură, Mădălina Preda, Cristian Dascălu și scriitorii Camelia Cavadia, Iv cel Naiv, Remus Boldea.

Într-un an și două luni de când organizația Narada a lansat platforma HartaEdu.ro, aici au fost înscrise aproape 1200 de alerte. Dintre acestea au fost rezolvate de comunitate și cu sprijinul mediului de business în jur de 200, impactând pozitiv 30 de mii de elevi, cu investiții în valoare de aproximativ 4 milioane de lei.

Sub sloganul #EokSăFacemNoi, misiunea Narada continuă, în 2023 organizația își propune să se implice cu astfel de acțiuni prin care încă 50.000 de copii din România să poată beneficia de un mediu sigur de învățare, de acces la tehnologie și la condiții moderne de învățare pentru a-și atinge potențialul maxim.

Organizarea târgurilor a fost posibilă în contextul în care legislația permite unităților de învățământ preuniversitar să realizeze târguri prin care pot obţine venituri proprii din activităţi specifice, în conformitate cu prevederile legii 1/2011

Bergerat Monnoyeur și IPSO Agricultura sunt companii ale grupului francez Monnoyeur având la bază aceleași principii și valori care ghidează acțiunile din sfera responsabilității sociale.

Filozofia grupului este de solidaritate pentru a construi o societate sustenabilă. Din acest motiv creează parteneriate pe termen lung cu organizații care pot face diferenţa în comunitate şi în domeniile lor de activitate.

Educația este una dintre direcțiile principale în care investim, astfel că suntem alături de parteneri ca Narada pentru a produce o schimbare reală în scolile şi pentru elevii din România.

Despre Narada

Vizionari, strategi, profesioniști IT, oameni de business, de comunicare, manageri și voluntari care înțeleg că educația stă la baza dezvoltării comunităţilor sănătoase.

echipă de minți agile care proiectează soluții bazate pe tehnologie pentru democratizarea accesului la educaţia care duce la împlinirea potenţialului fiecărui copil.

organizație formată din oameni care susțin inovația în educație, încă din anul 2017, prin proiectarea şi dezvoltarea unor produse care să contribuie la sprijinirea copilului în întreaga sa complexitate și umanitate.

Copiii viitorului cresc cu Narada. Narada este un proiect născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation. Mai multe informații despre Narada sunt disponibile pe website,  www.narada.ro, și pe canalele de comunicare Facebook, Instagram și LinkedIn.

 

Related Posts

Despre autor